Logopedická prevence
Logopedická prevence podporuje přirozený rozvoj komunikace u dětí, podněcuje řečové schopnosti a dovednosti adekvátně věku a pomáhá minimalizovat vznik poruch řeči.
Cílem prevence je rozvoj komunikace u dětí.
O mně
Pracuji již čtvrtým rokem v České škole bez hranic Ženeva jako třídní učitelka 0. ročníku. Mám vystudovanou Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy, obor Pedagogika předškolního věku. Vzdělání jsem si doplnila o akreditaci Logopedická prevence a prevence poruch učení. Věřím v celostní komunikaci, a proto se zaměřuji na celostní rozvoj dítěte, protože to je stěžejní pro správný rozvoj jeho řeči.
Kontakt
Předškolní pedagog, logopedický preventista a preventista poruch učení
tereza.gancarcik@gmail.com
V případě zájmu jsem vám plně k dispozici pro dodatečné informace.
tel.: +420 777 616 397
Mgr. Tereza Gančarčík
Logopedická prevence
Máte pocit, že vaše dítě špatně vyslovuje, zadrhává se nebo má jiný problém v komunikaci? Řešíte, zda není pro vaše dítě vícejazyčná výchova příliš náročná?
Nabízím individuální logopedickou prevenci, která je zahájena Orientačním logopedickým vyšetřením, při kterém vyšetřuji postoj těla, koncentraci pozornosti, dýchání, zrakovou a sluchovou percepci a dalších 15 oblastí, které úzce souvisí se správným vývojem řeči. Po vyhodnocení Orientačního logopedického vyšetření a případné konzultaci s klinickým logopedem, pokud je to třeba, volím optimální přístupy, které napravují konkrétní narušené oblasti vývoje.
Většina poruch řeči se dá napravit intenzivní cílenou prací, laskavým přístupem a podporou dítěte i rodiče.
ORIENTAČNÍ vývoj artikulace dítěte
každé dítě je jiné, je potřeba brát ohled na jeho individualitu
1 - 2,5 let B, P, M, A, O, U, I, E, J, D, T, N
2,5 - 3,5 let AU, OU, V, F, H, CH, K, G
3,5 - 4,5 let BĚ, PĚ, MĚ, VĚ, Ď, Ť, Ň
4,5 - 5,5 let Č, Š, Ž, L
5,5 - 6,5 let C, S, Z, R
6,5 - 7 let Ř + diferenciace Č, Š, Ž a C, S, Z