Logopedická prevence

Logopedická prevence podporuje přirozený rozvoj komunikace u dětí, podněcuje řečové schopnosti a dovednosti adekvátně věku a pomáhá minimalizovat vznik poruch řeči.

Cílem prevence je rozvoj komunikace u dětí.



O mně

Pracuji již čtvrtým rokem v České škole bez hranic Ženeva jako třídní učitelka 0. ročníku. Mám vystudovanou Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy, obor Pedagogika předškolního věku. Vzdělání jsem si doplnila o akreditaci Logopedická prevence a prevence poruch učení. Věřím v celostní komunikaci, a proto se zaměřuji na celostní rozvoj dítěte, protože to je stěžejní pro správný rozvoj jeho řeči.

Kontakt

Předškolní pedagog, logopedický preventista a preventista poruch učení

tereza.gancarcik@gmail.com

V případě zájmu jsem vám plně k dispozici pro dodatečné informace.

tel.: +420 777 616 397

Mgr. Tereza Gančarčík


Logopedická prevence

Máte pocit, že vaše dítě špatně vyslovuje, zadrhává se nebo má jiný problém v komunikaci? Řešíte, zda není pro vaše dítě vícejazyčná výchova příliš náročná?

Nabízím individuální logopedickou prevenci, která je zahájena Orientačním logopedickým vyšetřením, při kterém vyšetřuji postoj těla, koncentraci pozornosti, dýchání, zrakovou a sluchovou percepci a dalších 15 oblastí, které úzce souvisí se správným vývojem řeči. Po vyhodnocení Orientačního logopedického vyšetření a případné konzultaci s klinickým logopedem, pokud je to třeba, volím optimální přístupy, které napravují konkrétní narušené oblasti vývoje.

Většina poruch řeči se dá napravit intenzivní cílenou prací, laskavým přístupem a podporou dítěte i rodiče.


ORIENTAČNÍ vývoj artikulace dítěte

  • každé dítě je jiné, je potřeba brát ohled na jeho individualitu

1 - 2,5 let B, P, M, A, O, U, I, E, J, D, T, N

2,5 - 3,5 let AU, OU, V, F, H, CH, K, G

3,5 - 4,5 let BĚ, PĚ, MĚ, VĚ, Ď, Ť, Ň

4,5 - 5,5 let Č, Š, Ž, L

5,5 - 6,5 let C, S, Z, R

6,5 - 7 let Ř + diferenciace Č, Š, Ž a C, S, Z